INFORMACJE OGÓLNE

Telefonia internetowa (VoIP) w OpenCall

Telefonia Internetowa (VoIP) pod względem funkcjonalnym niczym nie różni się od telefonii tradycyjnej, a nawet ją przewyższa pod względem nowoczesności usług. Głos przetwarzany jest na postać cyfrową i po odpowiedniej kompresji przesyłany za pomocą Internetu.

Do korzystania z telefonii internetowej niezbędne są urządzenia pozwalającego korzystać z technologii VoIP (są nimi centrale IP-PBX, bramki i telefony VoIP, oraz programy zainstalowane na komputerach zwane popularnie softphonami). Ten rodzaj telefonii umożliwia połączenia z użytkownikami telefonii stacjonarnej, komórkowej oraz innymi użytkownikami VoIP.

Telefonię VoIP cechują zdecydowanie niższe koszty połączeń niż u tradycyjnych operatorów. Z telefonii internetowej korzystać możemy w dowolnym miejscu na świecie. Jedynym wymogiem jest dostęp do internetu.

Polecamy numer telefonu (z dowolnej strefy numeracyjnej) za 1 zł / m-c (netto).

 

OPIS WYBRANYCH USŁUG

 

Poczta głosowa

Dzięki tej usłudze każdy będzie mógł zostawić Tobie wiadomość jeśli nie będziesz mógł odebrać telefonu. Nagrana wiadomość trafi na Twoją skrzynkę email. Usługa może się włączać gdy nie odbierasz lub nie jesteś dostępny.

Transfer połączeń

Dzięki tej funkcji możesz przełączyć rozmowę przychodzącą na dowolny numer wewnętrzny na Twoim koncie.

Połączenia konferencyjne

Bez problemu możesz konwersować z wieloma osobami naraz.

Przekierowanie połączeń

Możesz ustawić przekierowanie połączeń przychodzących na dowolny numer telefonu (wewnętrzny, stacjonarny lub komórkowy). Usługę możesz zaprogramować gdy nie odbierasz, jesteś niedostępny lub włączyć przekierowanie bezwarunkowe.

Blokowanie kierunkowych

Możesz zablokować wybrane kierunki, na które nie mogą być wykonywane połączenia.

Prezentacja numerów przychodzących i wychodzących

Możesz włączać lub wyłączać prezentację swojego numeru. Natomiast na Twoim telefonie numer osoby dzwoniącej do Ciebie będzie zawsze widoczny.

Biling Online

W panelu klienta można sprawdzić biling połączeń wychodzących i przychodzących jakie były wykonywane w dowolnym czasie.

Panel zarządzania

Wszystkie usługi i opcje możesz konfigurować dzięki łatwemu i przejrzystemu panelowi zarządzania dostępnemu przez www na stronie: http://opencall.pl/voip/panel

 

Numery telefoniczne

Do swojego konta możesz przydzielić dowolną ilość numerów miejskich z dowolnej strefy numeracyjnej z Polski tzw. DDI.

Wirtualny fax - odbieranie

Aby dodać usługę w panelu klienta w zakładce MOJE KONTO/MOJE USŁUGI rozwiń listę usługi dostępne i wybierz usługę Wirtualny fax - odbieranie. Następnie wybierz numer telefonu, który będzie Twoim numerem faksowym oraz podaj email na który mają przychodzić odebrane faksy. Po zatwierdzeniu usługi faksy wysłane na wybrany przez Ciebie numer będą przychodzić w formacie pdf na podanego maila. Za odbieranie faksów nic nie płacisz.

Wirtualny fax - wysyłanie

Aby dodać usługę Wirtualny fax wysyłanie musisz posiadać usługę Wirtualny Fax odbieranie. Aby dodać usługę w panelu w zakładce MOJE KONTO/MOJE USŁUGI rozwiń listę usługi dostępne i wybierz usługę Wirtualny fax – wysyłanie. Następnie skonfiguruj z jakiego adresu email nasz system będzie przyjmował od Ciebie maila z przygotowanym do wysłania faksem. Definiujesz również tzw pole TSID, czyli nazwę jaka pojawi się na wysłanym przez Ciebie faksie.

Wysyłanie faksów

Z panelu zarządzania w zakładce MOJE KONTO/MOJE USŁUGI uploaduj plik tiff lub pdf i podaj numer telefonu na jaki ma być wysłany faks. Po naciśnięciu Wyślij faks system przystąpi do wysyłania faksu. Po chwili otrzymasz informację na swoje konto email o przyjęciu faksu oraz o tym czy wysyłanie się powiodło.

Prezentacja jednym numerem

Aby dodać usługę w panelu klienta w zakładce MOJE KONTO/MOJE USŁUGI pod tabelką znajdź listę wyboru z usługami globalnymi i wybierz usługę z listy. W następnym kroku wybierz jeden ze swoich numerów publicznych jakim chcesz się prezentować.

KIEDY MOŻEMY UŻYWAĆ USŁUGI?

Jeśli na koncie klienta jest więcej kont SIP i numerów publicznych można użyć usługi, aby wszystkie połączenia wychodzące były prezentowane zawsze tylko jednym z numerów publicznych, które posiadasz niezależnie od tego z jakiego konta SIP wykonywane jest połączenie. Rozwiązanie to można również zastosować wtedy gdy włączona jest usługa "SIP/IAX trunk" w przypadku gdy nie jesteś w stanie podstawiać pola callerID przy rozmowach wychodzących

Numery wewnętrzne

Aby dodać usługę w panelu klienta w zakładce MOJE KONTO/MOJE USŁUGI pod tabelką znajdź listę wyboru z usługami globalnymi. Następnie przypisz numer skrócony do konta voip wypełnij pole opis. Numery wewnętrzne mogą być dwu lub trzy cyfrowe.

KIEDY WARTO UŻYWAĆ USŁUGI?

Jeśli na koncie klienta jest więcej kont voip i jeśli często zamierzasz między nimi wykonywać połączenia.

Jak dodać dodatkowe konto sip/iax?

Aby dodać dodatkowe konto SIP do konta klienta, w panelu w zakładce MOJE KONTO/MOJE USŁUGI pod tabelką znajdziesz przycisk DODAJ KONTO SIP.

Obsługiwane strefy numeracyjne?

Obsługujemy wszystkie strefy numeracyjne w Polsce

 

OD CZEGO ZACZĄĆ

1. Po pierwsze Zarejestruj się i uruchom panel administracyjny.

2. Skonfiguruj urządzenie lub program. W dziale pomoc znajdziesz niezbędne informacje jak skonfigurować szereg urządzeń lub programów. Jeśli chcesz rozmawiać przez komputer ściągnij jeden z programów w dziale darmowe programy.

3. Jeśli masz jakiekolwiek pytania dzwoń pod numer INFOLINII 801 98 0002 lub 61 2507001

CZĘSTE PYTANIA

 

Czy aby korzystać z numeru telefonu muszę podpisać umowę ? 

Nie. Aby korzystać z numeru telefonu wystarczy się zarejestrować na stronie Wybór numeru telefonu / faxu i numer będzie od razu aktywny. Numer jest usługą prepaid.

Czy wystawiacie faktury VAT ? 

Tak, za każde doładowanie konta klient otrzymuje fakturę VAT automatycznie.

W jaki sposób pobierana jest opłata za utrzymanie konta?

Opłata jest pobierana z góry za każdy miesiąc. Opłata jest pobierana z konta automatycznie. Konta są kontami przedpłacanymi. Należy doładowywać konta i utrzymywać na nich dodatni stan.

Jak doładować konto ?

Konto można doładować przez Dotpay lub zwykły przelew. Po zalogowaniu kliknij "Doładuj konto" po lewej stronie głównego ekranu panelu. Później po prawej zainicjujesz deklarację wykonania przelewu bankowego. Zostanie pokazany numer rachunku, na który należy przelać pieniądze oraz odpowiedni unikalny tytuł płatności. Tytuł wpłaty : nazwa firmy klienta  
 
Jak podpiąć przekierowanie numeru na komórkę ?

Po założeniu konta i zalogowaniu się na swoje konto na stronie OpenCall: Logowanie do konta telefon / fax widzimy ogólne podsumowanie naszej aktywności w panelu i na wykupionym numerze. Klikamy na zakładkę "Moje konto" i na środku ekranu widzimy nasz numer telefonu. Jest przy nim napis "Połączenie lokalne" pogrubioną czcionką. Dodatkowo jeśli numer jest dopiero co wykupiony to stan konta w naszym panelu jest ujemny, gdyż pobrane zostały środki na miesięczną prowizję utrzymania konta. Warto więc wykonać doładowanie, ponieważ przy stanie ujemnym nasz numer nie będzie działał a po pewnym okresie utrzymywania się stanu ujemnego nawet wygaśnie. Na lewo od naszego numeru telefonu jest napis "Numer publiczny". Klikamy w ten napis. Na kolejnym ekranie widzimy tabelkę "Przypisane numery PSTN". W tabelce przy naszym numerze jest takie zdanie : "Zainstalowana usługa – połączenie lokalne, konfiguruj, zmień". Klikamy w opcję "Zmień" i z listy rozwijanej wybieramy "Przekierowanie bezwarunkowe". Pojawia się małe okienko na wpisanie naszego numeru komórkowego oraz przycisk "Zapisz". Po zapisaniu i odczekaniu paru chwil możemy zadzwonić na nasz numer stacjonarny i nasze połączenie zostanie przekierowane na komórkę. Oczywiście proszę nie dzwonić z tej komórki na którą ma być przekierowanie, bo będziecie Państwo dzwonić sami do siebie. Przekierowanie działa, gdy saldo w panelu jest dodatnie. Proszę dbać o doładowania swojego telefonu.

 

POMOC

 

Wybierz Temat Pomocy:

Darmowe Programy     Konfiguracja usług      Częste pytania 

 

 

Darmowe Programy

 

 global

Bardzo prosty w obsłudze i konfiguracji.

Pobierz NINJA-LITE!- 9.5MB

Zobacz jak go skonfigurować

tel 

 3

Bardzo prosty w obsłudze i konfiguracji.

Pobierz X-LITE! - 9.5MB

Zobacz jak go skonfigurować

 

   4

 5

Program z obsługą protokołu SIP i IAX2.

Pobierz ZOIPER! - 4.5MB

Zobacz jak go skonfigurować.

    6

 

 

 

Konfiguracja usług

Wirtualny fax - odbieranie

Wirtualny fax - wysyłanie

Prezentacja jednym numerem

Jak dodać dodatkowe konto sip/iax?

 

Częste pytania

Jakich urządzeń potrzebuję aby korzystać z sieci Opencall VoIP?

Jakie muszę posiadać łącze, aby prowadzić rozmowy w Internecie?

Czy można korzystać z Waszych usług będąc zagranicą?

Jakie obsługujecie strefy numeracyjne?

Jak wybieramy numer telefonu?

Czy rozmowy za pomocą telefonii internetowej VoIP są gorszej jakości niż tradycyjne połączenia?

Aby korzystać z Waszych usług muszę podpisać umowę?

Czy wystawiacie faktury VAT?

W jaki sposób pobierana jest opłata za utrzymanie konta?

 

 

Zobacz jak go skonfigurować

 

NINJA-LITE

Po zarejestrowaniu się w naszej sieci w panelu zarządzania w zakładce Ustawienia SIP znajdziecie Państwo login do usługi voip oraz hasło.

Program Ninja-Lite można pobrać tutaj

Aby skonfigurować klikamy prawym przyciskiem na program i wybieramy USTAWIENIA
Zmieniamy AKTYWNY: TAK
Wpisujemy w pola:
NAZWA Proxy: sip.supervoip.pl
DOMENA: sip.supervoip.pl
SERWER PROXY: sip.supervoip.pl

WYŚWIETLANA NAZWA: Imię i nazwisko
NAZWA Użytkownika: 125xxxx (login do usługi voip widoczny w zakładce ustawienia SIP w panelu)
HASŁO: (widoczne w zakładce ustawienia SIP w panelu)

 

Zobacz jak go skonfigurować

 

X-LITE

Po zarejestrowaniu się w naszej sieci w panelu zarządzania w zakłdace Ustawienia SIP znajdziecie Państwo login do usługi voip oraz hasło.

Program X-Lite można pobrać tutaj

Ustawienia dla X-LITE są następujące:

Display name: Dowolna nazwa
User name: login do usługi voip (widoczny w zakładce ustawienia SIP w panelu)
Password: haslo (widoczne w zakładce ustawienia SIP w panelu)
Authorization User: wpisać to samo co w username
Domain/Realm: sip.supervoip.pl

 

Należy wyłączyć fukncję "In times of network disruption, automatically hang up calls after". Opcja ta znajduje się w menu Options/advenced/network

 9

 

Zobacz jak go skonfigurować

ZOIPER

Proszę postępować według poniższej instrukcji:

Program zoiper można pobrać tutaj.

1. Po uruchomieniu programu klikamy prawym przyciskiem myszki i wybieramy options:

 10

2. Klikamy Add New SIP account i wpisujemy dowolną nazwę np: supervoip i potwierdzamy OK

 

3. Wybieramy link supervoip, który stworzyliśmy i wypełniamy pola po prawej stronie:

- Domain: sip.supervoip.pl
- Username: siedmiocyfrowy login SIP użytkownika zaczynający się od cyfr 125XXXX. Numer ten dostępny jest w zakładce Ustawienia SIP w panelu użytkownika.
- Hasło: hasło usługi voip dostępne w zakładce ustawienia SIP. To hasło nie jest hasłem do logowania się użytkownika do panelu zarządzania.
- Caller ID Name: Powtarzamy numer z pola Username

Klikamy OK

 

4. Możemy już dzwonić wpisując numer i klikając na zieloną ikonkę słuchawki.

 

 

 

WIRTUALNY FAX - ODBIERANIE

Aby dodać usługę w panelu klienta w zakładce MOJE KONTO/MOJE USŁUGI rozwiń listę usługi dostępne i wybierz usługę Wirtualny fax - odbieranie.

 

Następnie wybierasz numer telefonu, który będzie Twoim numerem faksowym oraz podajesz email na który mają przychodzić odebrane faksy.

 

Po zatwierdzeniu usługi faksy wysłane na wybrany przez Ciebie numer będą przychodzić w formacie pdf na podanego maila.

Za odbieranie faksów nic nie płacisz.

WIRTUALNY FAX - WYSYŁANIE

UWAGA! Aby dodać usługę Wirtualny fax wysyłanie musisz posiadać usługę Wirtualny Fax odbieranie.

Aby dodać usługę w panelu w zakładce MOJE KONTO/MOJE USŁUGI rozwiń listę usługi dostępne i wybierz usługę Wirtualny fax - wysyłanie

 

Następnie skonfiguruj z jakiego adresu email nasz system będzie przyjmował od Ciebie maila z przygotowanym do wysłania faksem.

Definiujesz również tzw pole TSID, czyli nazwa jaka pojawi się na wysłanym przez Ciebie faksie.

 

 

JAK WYSYŁAĆ FAKSY?

 
Z panelu zarządzania w zakładce MOJE KONTO/MOJE USŁUGI uploaduj plik tiff lub pdf i podaj numer telefonu na jaki ma być wysłany faks

 

 

Po naciśnięciu Wyślij faks system przystąpi do wysyłania faksu.

Po chwili otrzymasz informacje na swoje konto email o przyjęciu faksu oraz o tym czy wysyłanie się powiodło.

JAK DODAĆ DODATKOWE KONTO SIP/IAX?

Aby dodać dodatkowe konto SIP do konta klienta, w panelu w zakładce MOJE KONTO/MOJE USŁUGI pod tabelką znajdziesz przycisk DODAJ KONTO SIP.

 

JAKICH URZĄDZEŃ POTRZEBUJĘ ABY KORZYSTAĆ Z SIECI OPENCALL?

Aby korzystać z naszej sieci wystarczy komputer wyposażony w mikrofon i słuchawki lub chcąc korzystać z usługi bez użycia komputera można użyć bramki voip lub telefonu IP oraz telefonu komórkowego z zainstalowanym klientem VoIP.

JAKIE MUSZĘ POSIADAĆ ŁĄCZE, ABY PROWADZIĆ ROZMOWY W INTERNECIE?

Wystarczające pasmo transmisji to około 30 kbit/s, to niewiele ale proszę zwrócić uwagę czy łącze, które Państwo posiadacie nie jest zbytnio obciążone.

CZY MOŻNA KORZYSTAĆ Z SIECI OPENCALL BĘDĄC ZAGRANICĄ?

Tak, z tej usługi można korzystać z każdego miejsca tam gdzie jest dostęp do Internetu.

JAKIE OBSŁUGUJECIE STREFY NUMERACYJNE?

Obsługujemy wszystkie strefy numeracyjne w Polsce:

 

 

JAK WYBIERAMY NUMER TELEFONU?

Wybieranie numerów telefonicznych jest identyczne jak w aparatach stacjonarnych. Aby połączyć się z numerem stacjonarym w Polsce wybieramy np 61 6615335. Połączenia międzynarodowe poprzedzamy prefixem z dwoma zerami np. 0048, 0046, itd.

Na numery Infolinii dzwonimy np 800 123456

Na numery specjalne takie jak 19330 dzwonimy podając numer kierunkowy miasta 61 19330 lub nie podając numeru kierunkowego, wtedy system sam doda kierunek na podstawie określonej strefy jaką Państwo zdefiniowaliście w panelu.

CZY ROZMOWY ZA POMOCĄ TELEFONII INTERNETOWEJ VOIP SĄ GORSZEJ JAKOŚCI NIŻ TRADYCYJNE POŁĄCZENIA?

Jakość połączeń jest zależna w dużej mierze od jakości łącza i stanu obciążenia zajętości sieci. Często zdarza się, że nawet mając bardzo szybkie łącze jakoś może być niezadawaljąca, gdyż sieć jest obciążona przez programy P2P do ściągania muzyki i filmów.

ABY KORZYSTAĆ Z WASZYCH USŁUG MUSZĘ PODPISAĆ UMOWĘ?

Nie. Aby korzystać z naszych usług wystarczy się zarejestrować i już można korzystać z tanich połączeń.

CZY WYSTAWIACIE FAKTURY VAT?

Tak, za każde doładowanie konta klient otrzymuję fakturę VAT.

W JAKI SPOSÓB POBIERANA JEST OPŁATA ZA UTRZYMANIE KONTA?

Opłata jest pobierana z góry za każdy miesiąc i wynosi tylko 1 zł netto / miesiąc. Opłata jest pobierana z konta automatycznie.